زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
 

باد و باران در قرآن (قرآن)





باد و باران در قرآن اثر مهندس مهدی بازرگان (متولد ۱۲۸۶ ش) از اصلاح گران و رجال سیاسی و نخستین نخست وزیر (رئیس دولت موقت) در آغاز تکوین جمهوری اسلامی ایران است. بازرگان از نویسندگان اسلامی متجدد و متعهد است (برای نقش او در مبارزات ملی منتهی به انقلاب؛ انقلاب اسلامی ایران).


۱ - معرفی اجمالی کتاب



باد و باران در قرآن در یک مجلد و به زبان فارسی است و مؤلف، آیات مربوط به باد و باران را به شیوه علمی و استدلالی به تطبیق آنها با علوم جدید تفسیر کرده است. این اثر به اهتمام سیدمحمدمهدی جعفری توسط شرکت انتشار، منتشر گردیده است.

۲ - آثار قرآنی دیگر



مؤلف آثار قرآن پژوهی متعدد دیگری هم دارد از جمله: سیر تحول قرآن که حاوی بحث تازه و دقیقی درباره نزول سوره‌های قرآن کریم است این اثر را نیز آقای سیدمحمدمهدی جعفری به طبع رسانده است. آموزش قرآن که حاوی تجوید و شیوه‌های آموزش درست خوانی و روخوانی قرآن است. شناخت وحی و جمله شناسی قرآن نیز جزو آثار قرآن پژوهی اوست.
جدیدترین اثر قرآنی مهندس بازرگان بازگشت به قرآن نام دارد که تاکنون چهار مجلد از آن انتشار یافته است و بازنویسی جلسات تفسیر و برنامه با قرآن در صحنه در تلویزیون ماه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
[۱] خرمشاهی، بهاءالدین، تفسیر و تفاسیر جدید، ص۴۲ - ۴۳.


۳ - پانویس


 
۱. خرمشاهی، بهاءالدین، تفسیر و تفاسیر جدید، ص۴۲ - ۴۳.


۴ - منبع


سایت اندیشه قم، برگرفته از مقاله «تفاسیر قرن پانزدهم»، تاریخ بازیابی ۱۳۹۵/۶/۲۵.    






آخرین نظرات
کلیه حقوق این تارنما متعلق به فرا دانشنامه ویکی بین است.